У фебруарском броју ,,Просветног прегледа“, часописа Министарства просвете РС, у рубрици ,,Хроника“, објављен је заједнички рад троје колега. Овим се потврђује значај пројектне наставе, међупредметне сарадње и тимског рада ученика ,стручност ,сарадњу и квалитетну педагошку праксу наставника наше школе. Објављујемо извештај из часописа у целости.
Пројекат ,,Чај у 5“
Са великим интересовањем, како ученика, тако и наставника Друге крагујевачке гимназије, а и самих реализатора, у новембру и децембру 2024. године, реализован је пројекат ,,Чај у 5“. Научни клуб у Крагујевцу је свесрдно подржао ову иницијативу и након три радионице можемо рећи да је циљ пројекта остварен.
С обзиром да је тема конкурса била ,,Енергија“, општи циљеви пројекта су били кружење енергије у природи, енергија тела, културолошке разлике, очување и промовисање здравља, унапређивање језичких вештина из енглеског језика, али и природних наука, биологије, хемије, физике, а све кроз активности повезаним другарством ,пријатељством, сарадништвом, тимским и групним радом.
Наиме, ученици прве године са филолошког ,општег, природно-математичког и аудио-визуелног смера, имали су прилику да се упознају са благотворним ефектима чаја, биљкама које се користе за исцељивање, као и са ефектима и врстом енергије коју тело производи уношењем одређених чајева. На другој радионици, помоћу аудио-визуелних средстава им је омогућено да се упознају са обичајима испијања чаја у свету, са акцентом на енглески чај ,обичајима везаним за испијање чаја, као и које познате личности су волеле испијање чаја и зашто. На крају пројеката, у библиотеци школе, практичним и мануелним методама самостално су правили своје чајне мешавине и испијали исте. Пројекат је употпуњен ликовном радионицом ,где су ученици сликали аквареле помоћу чаја.
Како и сами кажу након реализованог пројекта, ученици су имали прилику да се на на другачији начин упознају са појмом енергија, са њеним облицима, и како се она може ,,произвести“ , са чајем као, једним посебним обликом енергије“ који покреће тело и здраве процесе у телу, као што неко гориво покреће машине. Кроз једнаке шансе за све ученике, пружена је шанса и свим заинтересованим колегама и сарадницима да се укључе, дат је пример добре праксе за повезивање предмета, промовисана је наука и интердисциплинарни и међупредметни приступ, развијали су се дигиталне , уметничке и и мануелне вештине.
Реализатори су професори енглеског језика, Сања Јовановић и Невена Г. Миловановић, и Никола Петковић, професор биологије .